Ako projekt na predmet Mediálna produkcia sme sa rozhodli zvýšiť povedomie o značke našej spolužiačky Barbory a získať jej potenciálnych zákazníkov pre pripravovaný e-shop. Vymysleli sme kampaň na Instagrame, ktorá pomocou knižných influencerov pomôže Barborinej značke a zároveň spropaguje kvalitnú literatúru.
Vybrali sme 8 slovenských bookblogerov (v tom čase mali medzi 1 000 a 5 000 sledovateľov), na profile každého z nich sme vybrali jednu knihu, ktorú považujeme za kvalitnú (podmienkou bolo, že ju niekto z nás čítal), aby sme ku nej vytvorili záložku. Každému influencerovi sme dopredu napísali o našom projekte a spýtali sa, či sú ochotní spolupracovať. Tým, že sme vybrali od každého jednu knihu sme sa pre nich snažili vytvoriť pridanú hodnotu. Okrem toho sme záložky odosielali s ručne písaným listom, v ktorom sme popísali náš projekt a poďakovali im úlohu, ktorú na ňom zohrali.
Okrem ideovej časti som pre Barboru som nafotil sériu produktových fotografií a stop-motion animácií pre Instagram. Tie však začala pridávať až keď influenceri dostali záložky, aby pre nich zostali prekvapením.
Za prvý týždeň po odštartovaní kampane ( = keď influencerom prišli záložky) pribudlo Barbore vyše 150 reálnych sledovateľov zo Slovenska a Česka, za prvé tri dni mal jej profil vyše 700 interakcií, všetci influenceri ju označovali v Instagram Stories a aj v príspevkoch (nie len pri odštartovaní kampane, niektorí fotia knihy s našimi záložkami doteraz).
Okrem nových sledovateľov a niekoľkých desiatok objednávok, nadviazali s Barborou spoluprácu aj vydavateľstvo Abysnt, kníhkupectvo Pantha Rhei a navrhla svoju prvú knižnú obálku. Rozpočet na kampaň bol približne 15€ (tlač, obálky, poštovné).
Cieľe
Zvýšiť povedomie o značke, získanie nových zákazníkov, propagácia kvalitných kníh
Klient
@barbor.brandy
Rola
Kreatívec, fotograf
Dátum
Máj 2018